Prohledat tento blog

úterý 13. listopadu 2012

Bramborový salát inspirovaný Julií Child, filet z tresky a pár zásadních zjištění...

Dneska jsem se celý den potýkala s tou příšerně záludnou otázkou: Co k večeři? Ani tři hodiny intenzivního pátrání na internetu nepřinesly ovoce, natož pak nápad na večeři, a tak jsme zvolili klasickou strategii. Vyrazíme do obchodu a co budeme večeřet zjistíme až to uvidíme. Jako vždy jsme zamířili nejprve k regálu s masem a pátrali...kuřecí maso nechceme, vepřové taky ne, hovězí taky ne, mleté už vůbec ne....a jejej, máme trochu problém...tak zkusíme najít inspiraci u zeleniny...Cesta vede kolem mrazáků s rybami a tu jsme vážně dlouho neměli. Zvědavě nahlédneme, chvíli pátráme a hele! Našli jsme filety z tresky a to je dobrý začátek, ale co k nim?

Nevím proč, ale vzpomněla jsem si na mamčin bramborovo-slanečkový salát a dospěla k závěru, že to by mohlo být celkem fajn...tedy až na ty slanečky, ty já moc nemusím. Ale brambory, cibule a majolka jsou taky celkem v pohodě. V tom ale drahého osvítil duch Julie Child a vzpomněl si, že kdesi narazil na její francouzský bramborový salát. Vyjmenoval ingredience, naznačil postup a bylo vymalováno.

Dnes podáváme:

Studený bramborový salát inspirovaný Julií Child a přírodní filet z tresky s tymiánem

Bramborový salát inspirovaný Julií Child a filet z tresky

Nakoupili jsem všechny ingredience (nebo jsme si to teda mysleli) a ještě něco navíc a pohánění vidinou lehké ale chutné večeře jsem se vydali směrem k domovu. Ne že bych manželovi nevěřila, ale doma jsem radši zasedla k internetu a recept na Juliin bramborový salát si našla. No a stalo se přesně to, co se stát nemělo. Dvě ingredience nemáme....no nevadí, budeme improvizovat.

Ingredience:

700g brambor
2 šalotky
2 jarní cibulky
1 hrst nasekané petrželové nati (tu jsem neměla vůbec)
60ml vývaru (měl by být kuřecí, ale já měla jen hovězí)
1,5 lžíce světlého vinného octa
3 lžíce kvalitního olivového oleje
4 filety z tresky
2 lžíce másla
Sušený tymián
Pepř
Sůl

Postup:

Brambory jsem očistila, podélně rozkrojila na půlky a ve slupce je dala vařit do osolené vody. Než se uvařily, vyndala jsem mražené filety tresky aby se rozmrazily a nakrájela šalotky i jarní cibulky na kolečka. Uvařené brambory jsem potom slila a nechala vychladnout. Pak jsem je oloupala, nakrájela na třetinky a šoupla do misky. Přidala jsem cibulku, zalila vývarem, vinným octem a olivovým olejem, osolila, opepřila, vše opatrně promíchala a dala odpočívat do lednice.

Když filety rozmrzly, pořádně jsem je osušila. Znamenalo to opatrně vymačkat vodu a osušit poměrně velkým množstvím papírových utěrek. Mě to vyšlo zhruba na tři utěrky na jeden filet a z toho vyplívá dnešní první zjištění. Nekupujte mražené ryby! Radši investujte do čerstvých.

Osušené filety jsem opepřila, osolila a posypala sušeným tymiánem. A máme tu další zjištění. Ačkoliv vím, že maso se před úpravou obvykle nesolí (pokud se nejedená například o pečené kuře), já filety osolila a tak jsem zapříčinila to, že osušené filety začly opět pouštět vodu...inu chybička se vloudila. Na sporák jsem dala zahřát pánev a na ní dvě lžíce másla. Než se pánev dostatečně zahřála, vyndala jsem z lednice salát, aby nebyl až moc studený. Na rozehřátou pánev jsem transportovala rybu a zprudka osmažila po obou stranách (cca. 3-4 minuty z každé strany). A máme hotovo...

A zjištění číslo tři? Lehká večeře je super věc pokud držíte dietu, bývá vám v noci těžko od žaludku, nebo je opravdu horký letní den. Ale v zimně? Za poslední týden jsme se doma cpali samými kalorickými bombami. Tři dny jsem jedli Burgundské hovězí a další dva dny jsme naše mlsné jazýčky rozmazlovali slaným koláčem známým pod názvem Quiche Lorraine. Dnešní večeře byla na chuť naprosto báječná, ale měla takovou drobnou vadu.I přes gramáž odpovídající běžné porci jí totiž bylo málo a už hodinu po jídle jsem začala opět cítit takový ten zvláštní pocit prázdnoty :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat